Sikap adalah SEGALANYA

Di sini aku nak kongsikan hal berkenaan sikap. Sikap itu memberi maksud respon kita terhadap sesuatu dimana kita boleh memilih kita nak respon baik ataupun sebaliknya. Ramai pakar motivasi mengatakan bahawa 80 peratus kejayaan itu datang daripada sikap, 19 peratus adalah datang dari ilmu dan 1 peratus datang dari nasib. …

Memudahkan kehidupan

Haaa harini aku nak bercerita macam mana aku memudahkan kerja aku sebagai seorang ibu dan isteri!  Yass! Biasa kita dengar kaum ibu ibu ni penat kan, dengan kerja hakiki lagi, balik rumah nak kena jalankan tanggungjawab seorang ibu, seorang isteri pulak. Ya! Tak di nafikan penat weh. Tapi kat sini …

Ceritera beg tangan

Aku sejenis spesis yang suka beli beg. Tak kisah lah, beg tarik ke, beg mekap , paperbag, beg untuk syiling, dan beg tangan. Asal nampak cantek aku beli, kadang aku bukan pakai. Aku tengok dan simpan. Haha Sekarang kegilaan aku pada beg tangan ni makin membuak buak bila aku duk …